Balaton télen-nyáron

Téli biciklizés a Balaton körül

2021. december 31. - Balatonfan

Tél van, hideg van, ilyenkor a legtöbben begubózunk a meleg szobába egy forró teával, könyvvel, filmet nézünk és várjuk a tavaszt. Nem szeretünk kimozdulni, sokunk ebben az időszakban még a konditeremig sem szívesen merészkedik el. Közben pedig sopánkodunk, hogy ellustulunk – pedig a hideg sem kell, hogy elvegye a kedvünket a testmozgástól.

Nem kell például eltenni a biciklit a téli hónapokban sem. Igazi kalandtúrát szervezhetünk a szabadban, összeköthetjük egy kellemes kirándulással. Ellátogathatunk például a Balatonhoz, ami minden évszakban gyönyörű, és mindig speciális élményt kínál. Nem is gondolnánk, de a Balatonnak ezer arca van, a nyári nyüzsgő fürdőparadicsom mellett érdemes megismernünk azt az oldalát is, amit télen mutat nekünk.

Ha ezt a fajta kikapcsolódást választjuk, nem kell megijednünk a felmerülő nehézségektől. A Balaton egyik gyöngyszemén, Fonyódon a legtöbb szállodában bérelhetünk is biciklit, így nem fog gondot okozni a szállítás, vagy az sem, ha nincs saját kerékpárunk.

Fonyódot azért merjük jó szívvel ajánlani, mert tényleg minden évszakban tud remek kikapcsolódást nyújtani. A múzeumok, kulturális látnivalók, a műemlékvédelem alatt álló villasor, a sétányok, kilátók gondoskodnak arról, hogy tartalmas legyen az itt töltött idő. Képzeljük el, milyen jó érzés a parkban sétálgatni, miközben a hó ropog a talpunk alatt. És ott a Kossuth-erdő, igazi gyöngyszem a kirándulás szerelmeseinek.

De térjünk vissza a bringázáshoz! Fontos, hogy mielőtt belevágunk, tisztában legyünk a tudásunkkal. Ha bizonytalan bringások vagyunk, ne menjünk egyedül. Egyébként is sokkal nagyobb élmény társaságban tekerni a Balaton körül.

Figyeljünk az öltözködésre! Bár testmozgás közben nem érezzük a hideget, kellemesen kimelegszünk, de nincs szükségünk egy megfázásra a kirándulás során, már csak azért sem, mert ha többnapos kirándulásra megyünk, nem az ágyat akarjuk nyomni zsebkendőkkel körülvéve, hiszen helyette mehetünk másnap is biciklizni, nem? Öltözzünk rétegesen, olyan anyagokból válasszunk sapkát és sálat, amiben lehetőleg nem izzad meg a fejünk és a nyakunk, a kesztyűnk pedig olyan legyen, ami nem csúszik le a kormányról, hogy biztonságosan tudjuk fogni azt. A nagy, pufi dzseki sem alkalmas kerékpározáshoz, nem tudunk mozogni benne. Legyen nálunk termoszban tea, hogy a pihenők alkalmával pótolni tudjuk a folyadékveszteséget. Ez télen ugyanolyan fontos, mint a nyári forróságban.

Ma már minden sporthoz, így a kerékpározáshoz is árulnak speciális ruházatot minden évszakra, de nem kell nagy összegekért bevásárolnunk belőle, ha nem szerves része a mindennapjainknak a biciklizés. Bár nagyon jó minőségűek ezek a sportruhák, nem biztos, hogy belefér a büdzsénkbe egy teljes felszerelés évi két-három alkalom miatt. Viszont ötletet meríthetünk belőlük, érdemes alaposan megfigyelni ezeket a ruhadarabokat, és hasonló paraméterekkel rendelkező „civil” ruhákat beszerezni, amiket aztán más alkalommal is fel tudunk venni. Az is lehet, hogy lapul egy-két ilyen darab a szekrényünkben, és nem is gondoltuk volna, hogy tökéletesek lehetnek téli bringázáshoz.

Ne féljünk a téltől, ismerjük meg a szépségeit. Vár a bicikli, vár a Balaton!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.