Balaton télen-nyáron

5 izgalmas túraútvonal a Balaton környékén

2021. március 24. - Balatonfan

Itt a tavasz, egyre hosszabb időre előbújnak a nap sugarai, lágy szellő borzolja a fák ágait. Kezd éledni a természet. Végre lekerülhet a meleg kabát és a csizma is. Mi pedig feltöltődésre vágyakozunk, és ennek legjobb módja az, ha időt töltünk a természetben, ezért összegyűjtöttünk nektek 5 izgalmas túraútvonalat a Balatonnál.

1. Fonyód

Fonyódon járva mindenképpen meg kell csodálnunk azt a páratlan panorámát, amelyet nem csak a kilátókból, hanem a parton sétálva vagy akár a Balaton leghosszabb mólójáról is élvezhetünk.

Ha hosszabb természetjárást tervezünk, akkor a Vasútállomástól indulva végig mehetünk egy kb. 6 km-es, közepesen nehéz körtúrán. Érinteni fogjuk a 223 m magasságú Várhegyet és a 207 magas Sipos-hegyet is. Mindkét helyen kilátóról is gyönyörködhetünk a felejthetetlen látképben.

2. Balatonföldvár

Ha Balatonföldváron járunk, a Kármelhegyi Boldogasszony Kápolnától indulva, a 6,5 km-es Kelta sétányon haladva, itt is végig élvezhetjük a páratlan kilátást. Megtekinthetjük a város legfőbb látnivalóit, majd utunk végén eljutunk Balaton legmagasabb kilátójához, amely a Hajózástörténeti Látogatóközpont területén található. Biztosak lehetünk benne, hogy megéri a fáradtságot felmenni a 166 lépcsőfokon, mert így 70 méteres magasságból nézhetünk körbe. Az élmény lenyűgöző.

A központ körül helyet kapott egy játszótér is, amely a kicsiknek nyújt feledhetetlen szórakozást. Ha pedig a parton sétálunk, akkor ne hagyjuk ki a Kvassay-sétányt. 1 km hosszan andaloghatunk a védelem alatt álló platánfák alatt, miközben a sétányt övező villasor látványa visszarepít minket a fényűző arisztokrácia korába.

3. Siófok - Töreki Tavak tanösvény

Még a déli parton maradva, Siófok nyugati határában fekszik a Töreki Természetvédelmi Terület, amelyet löszdombok ölelnek körbe és ennek a völgyében bújik meg a Cinege-patak. Itt található az a 9 km-es tanösvény, amely 12 állomáson keresztül mutatja be a tavak, vizes élőhelyek, különféle erdők és rétek élővilágát, a madármegfigyelő torony pedig bepillantást enged a gazdag madárvilág életébe. A terület érdekessége, hogy a felhagyott külszínfejtéseknél több százas partifecskekolónia, valamint gyurgyalagok is élnek.

A tanösvény hossza 8,5 km, de lehetőség van rövidebb sétákra is. A tanösvény mentén pihenőhelyeket, padokat, esőházat, tűzrakó helyeket is találhatunk.

4. Kányavári-sziget

Kányavári sziget a Kis-Balaton földi paradicsoma. Már akkor érezzük, hogy álomvilágba érkeztünk, Zalavár és Balatonmagyaród összekötő útról lehajtunk a szigethez vezető útra. Szigetre a különleges, íves fahídon keresztül, gyalogosan juthatunk át. A Búbos vöcsök tanösvény mintegy két kilométer hosszú, 15 állomásos, egész évben látogatható, és 1-1,5 óra alatt végig járható.

Kányavári-sziget egyedülálló növény- és állatvilágával, természeti szépségeivel, érintetlenségével a nyugalom szigete. Az egyetlen olyan terület a Kis-Balaton térségében, amely szabadon látogatható és ahol közelről szemlélhetjük a lápos, mocsaras vidéket.

Szigeten két kilátóba is felmehetünk, innen is megfigyelhetjük az itt élő gazdag növény- és madárvilágot.

5. Szentbékkálla

Ha a Balaton északi oldalán szeretnék túrázni, akkor mindenképpen érdemes ellátogatni Szentbékkállára, mert egy igazi csodában lehet részünk. Ez a hely méltán a Balaton-felvidék legnépszerűbb természeti csodája. A hatalmas kőtömbökkel borított, ligetes terület számtalan népszerű fotótémához ad ihletet. Nyulász Péter, Helka című meséjébe is beleszőtte ezeket a sziklákat.

Ha nem csak egy rövid sétát szeretnénk tenni, akkor az itt található, 15 állomásból álló és 8 km hosszú Theodora-Kékkő tanösvény remek lehetőséget nyújt az aktív pihenésre. Tájékoztató tábláiról megtudhatjuk, hogyan „kerültek ide” ezek a különböző méretű és formájú sziklaalakzatok.

Inspirációra vágyunk? Vagy csak kiszakadni egy kicsit a bezártságból? A fenti túralehetőségek egyike biztos, hogy remek lehetőséget biztosít ahhoz, hogy élményekkel telítve hajtsuk álomra a fejünket.

AJÁNLÓ >>: SUNSET RESORT: Magyarország első, Balatonon elhelyezekedő félautomatizált apartmanszállása!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.